9 September 2010 kl. 18:04:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: SMF - Just Installed!

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3]  Alla   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: The Overkill II  (läst 2078 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lasse Håkansson

Antal inlägg: 809

« Svara #50 skrivet: 24 Februari 2010 kl. 09:36:03 »

Läckert Joakim!

Vill känna på den!
Loggat
jlindengren

Antal inlägg: 379

« Svara #51 skrivet: 24 Februari 2010 kl. 09:38:57 »

Tack så mycket! Trevligt att ni uppskattar den. Vill även passa på att tacka Ingvar för all hjälp; tack vare dig fick jag till den efterstävade precisionen, med noll glapp!
Det är knarr på utdrag och tyst på invevning, (om man vevar med vänster!). Annars tvärtom! Och veven är mycket riktigt gjord av en gammal piphals... Att kalibrera knarren var ett av de mest stimulerande arbetsmomenten. Bromsen är ställbar från noll till stopp. Jag anser ju egentligen att man inte behöver broms, men rullen måste ju förtjäna sitt namn..
En finess: under brickan mitt på baksidan döljer sig en O-ring av gummi; där klämmer man fast tafsänden när rullen inte används. Tyckte det var stilfullare än de bitar av eltejp jag använder på mina ordinarie rullar...
Största nackdelen är väl vikten: 260 gram. (D.v.s. ungefär som en LOOP Classic...)

Loggat

"If all we cared about was catching fish, we'd not only be fishing with graphite rods, we'd also be using worms."
Len Codella
Nils Ingvar

Antal inlägg: 480

« Svara #52 skrivet: 24 Februari 2010 kl. 10:49:31 »

Bara roligt att hjälpa dig Joakim, det är inte jag som stått för tankarna bakom det hela trevligt att rullen blev så fin. Verkligen en pärla och att den väger 260 gram spelar väl ingen roll, bara den inte låter för mycket.
« Senast ändrad: 24 Februari 2010 kl. 18:27:42 av Nils Ingvar » Loggat
v-ken

Antal inlägg: 71

Bamboozer 4 life!

Hemsida
« Svara #53 skrivet: 24 Februari 2010 kl. 14:00:51 »

Den ser helt fantastisk ut Jocke!! Leende (smiley) Kommer du till flugfiskemässan kan du väl ta med den o visa?...jag skulle väldigt gärna vilja se den i verkligheten! Jag finns i Sameo montern under hela mässan...eller, så står jag på kastbanan..
Sikta på typen  som e nerlusad med sameo loggor bara  Leende (smiley)

Jag e GRYMMT impad!!!..
–Nu vill jag bara överyga dig om att bygga mig en en pipa med JL logga på !  Cool
(jävvla bra jobb med JL loggan oxå! )
mvh
Ken
Loggat

Bamboozer 4 life
jlindengren

« Svara #54 skrivet: 24 Februari 2010 kl. 17:02:24 »

Tack, tack!

Ken: Jag ska dessvärre inte på flugfiskemässan. Men du kan ju få se rullen vid något annat tillfälle, kanske kommer du på någon splitcane-träff, eller så i framtiden? Eller titta förbi min verkstad om du råkar vara i Göteborg (det gäller f.ö. alla som är intresserade; alltid välkommet att få besök att fiskenörda sig med. Så får jag en ursäkt att skolka en stund från jobbet, också...)

Vad gäller pipa, så måste jag först få tillfälle att göra en åt mig själv, vilket inbegriper anskaffandet av bra briar-rot, tillverkandet av borr etc. Ligger i den växande högen "framtida projekt"...
Sen är jag inte så benägen att sälja föremål jag gjort på hobbybasis; har lite dåliga erfarenheter av hur det går när man börjar tjäna pengar på något som man tycker är roligt. Minns med saknad den tiden jag kunde sitta och teckna i veckor bara för nöjet...
Loggat

"If all we cared about was catching fish, we'd not only be fishing with graphite rods, we'd also be using worms."
Len Codella
jlindengren

« Svara #55 skrivet: 13 April 2010 kl. 09:05:44 »

Såsom varande läderfodralsfetischist kunde jag inte avhålla mig från att göra ett dylikt till rullen...Ena bilden syns även att urval av mina andra fetischer...
Loggat

Len Codella
harrfiskarn

Antal inlägg: 414

Hemsida
« Svara #56 skrivet: 13 April 2010 kl. 10:22:53 »

Mycket snyggt, du kan du Jocke.

//Uffe
Loggat

Piscator non solum piscatur
Sidor: 1 2 [3]  Alla   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!

Sidan skapades på 0.165 sekunder med 18 databasfrågor.